צילום: עיריית ראשון לציון

טרקטורים וכלים הנדסיים עלו בימים האחרונים על השטח המיועד למתחם ה־1,000 והחלו בעבודות הפיתוח למתחם העסקים הענק, שצפוי לקום במערב ראשון לציון. בחברה הכלכלית, האמונה על העבודות, מציינים כי בשלב הראשון יחלו בפריצת דרכי גישה והקמת מחנה מנהלות.

התוכנית, שאושרה השנה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כוללת 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה ו־5,500 יחידות דיור.

מתחם ה־1,000 משתרע על פני אלף דונם של דיונות חול במערב העיר ממערב לנתיבי איילון, דרומית לשדרות רחבעם זאב. כמחצית מהשטח בבעלות העירייה, שכבר החלה לשווק שטחים בבעלותה לחברות גדולות במשק. לאחרונה זכתה קבוצת 'דיסקונט' במכרז לרכישת מגרש בן 21 דונם, שעליו תקום קריה פיננסית שתשמש את קבוצת 'דיסקונט', הכוללת את בנק 'דיסקונט', בנק 'מרכנתיל' וחברת 'Cal'. במתחם צפויים להיקלט אלפי עובדים.

המתחם מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח העיר, הנהנה מיתרון מיקום מובהק, בהיותו סמוך לתחנת רכבת משה דיין על קו תל אביב - אשדוד ולקווי רכבת קלה עתידיים, נגישות לכבישים ארציים (20 ו־431 המגיע ישירות למתחם), בסמיכות לשני צירי הרוחב העיקריים של ראשון לציון – שדרות משה דיין ושדרות רבין, וכן בשל קרבתו לחוף הים.

לאחרונה בוחנת העירייה שימוש בקרונות בשיטת מעלית אופקית, לשינוע נוסעים במתחם העסקים החדש במערב. עלות הקמת קילומטר אחד מוערכת בכ־20 מיליון דולר.

"המתחם הזה יהווה את מרכז העסקים העתידי של ישראל", אומר ראש העירייה דב צור. "לראשונה, מוקם במרכז המדינה מתחם עסקים שאין עליו אילוצי תכנון מהעבר ולכן הגמישות התכנונית היא מרבית, החל מעיצוב איקוני שיעמוד בחזית החדשנות בתכנון, דרך פתרונות תחבורה חדשניים ועתידניים, מקורות אנרגיה אקולוגיים, מעטפת שירותים ותשתיות, תמהיל עסקים-מגורים נכון, תוסס ומערב שימושים ועד לשפת רחוב ייחודית.

"אנחנו מתכננים מתחם עסקים שיהווה את חוד החנית של מתחמי העסקים בישראל, אשר יתאים לחברות ותאגידים מרכזיים במשק שמבקשים להיות בחזית החדשנית".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו