צילום באדיבות העירייה

פרס השר לאחריות חברתית הינו תהליך חדשני שנועד לעודד את הרשויות המקומיות להשקיע ולפתח את תחומי הפעולה והעשייה החברתית. שר הפנים, אריה דרעי, בישר השבוע לראש העירייה, דב צור על זכיית העירייה בפרס הערכי. מטרת הפרס הינה להוביל שיח חברתי חדש ופיתוח כלי מדידה ייחודיים לאחריות חברתית ברשויות המקומיות. לדברי יוזמי הפרס, זהו מנוף רב עוצמה לפיתוח חברה ערכית וצודקת, כמו גם לקידום החוסן החברתי והלאומי.

48 רשויות הגישו מועמדות לפרס בשנת 2015, ובהן עיריית ראשון לציון. צוות שיפוט מיוחד, המורכב מאנשי אקדמיה, נציגי המרכז לשלטון מקומי ונציגי משרד הפנים, בחן את החומרים שהוגשו. ראשון לציון הייתה בין הערים הגדולות שזכתה לניקוד המשוקלל הגבוה ביותר.

הרשויות נבחנו על פי שישה קריטריונים: נגישות, אמנת שירות ומענה לפניות הציבור, שיתוף ציבור בעשייה המוניציפלית ושקיפות, עידוד התנדבות בקהילה ובניית קהילות, היערכות לחרום ואחריות חברתית במיקוד פנים רשותי.

ראש העירייה, דב צור: "הפרס הזה מעיד על החתירה המתמדת שלנו למצוינות, תוך הצבת התושב במרכז העשייה. נושאים של שיפור השירות, נגישות למידע, שקיפות, נגישות לבעלי צרכים מיוחדים, שיח חברתי, התנדבות, אלו ערכים שעומדים לנגד עינינו כל ימות השנה. הפרס הזה הוא חותמת לכך שגם בתחום זה ראשון לציון היא בחזית העשייה, ואני גאה על כך מאוד. צריך גם לומר, הפרס הזה הוא תוצאה של עבודה קשה של מנהלים ועובדים, שעמלים כל השנה על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים, להעניק שירות איכותי, מהיר וטוב, לשתף את התושבים בחשיבה ובעשייה, לפעול למען כל הקבוצות בקהילה בעיר, ובעיקר, לדאוג לתושבים שלנו. זו ההזדמנות להודות להם ולומר להם שהפרס הזה הוא שלהם".

מנכ"ל העירייה, פרנקו גונן, אמר: "כמנכ"ל, אני מלווה את העיר בתהליכי הפיתוח והצמיחה שלה וגאה בעשייה העירונית. ראשון לציון הינה עיר המציעה מגוון של שירותים לתושביה ולסביבתה והיא שואפת למצוינות ולחדשנות בהיבטים רבים ומגוונים. עיריית ראשון לציון משקיעה מאמצים רבים בשיפור איכות החיים של תושביה ומאמצים אלה גם נושאים פרי. הסקר החברתי של הלמ"ס, שהתפרסם ב-2015 מעיד על כך, שתושבי ראשון לציון מרוצים מהחיים בעיר ומעריכים באופן גבוה את איכות חייהם בסביבה הפיזית, החברתית והכלכלית. אנו פועלים ללא לאות על מנת להמשיך ולספק ללקוחותינו ( תושבים, עסקים ומבקרים) את השירות הטוב ביותר, תוך קיום דיאלוג מתמשך והפניית משאבים ומאמצים ניהוליים לשיפור השירות הניתן להם". גונן הודה למנהלת השירות העירוני, מיכל סייפר ישראלי, על ריכוז עבודת המטה להגשת הפרס.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו