אימא חד הורית מראשון לציון שנמצאת במצב כלכלי קשה טוענת כי כבר קרוב לארבעה חודשים בנה בן העשר נשאר בבית, מאחר והעירייה לא מוצאת עבורו מסגרת מתאימה בחינוך המיוחד. לטענתה, בשל כך היא אינה יכול להשתלב במעגל העבודה מאחר והיא צריכה להישאר עם בנה בבית.


לטענת האם, כבר בגיל ארבע נחשב בנה לילד מעט שונה. הוא ידע אז לכתוב ולקרוא ולכן בכיתה א' הוא השתעמם וברח מבית הספר פעמים רבות. בהמשך הוא למד שלוש שנים במסגרת מיוחדת בפתח תקווה שבה הגיע להישגים ושיקם את התנהגותו. כאשר התבגר הבינה האם שהיא לא תוכל לעמוד בעלויות וביקשה מעיריית ראשון לציון למצוא עבור בנה מסגרת חלופית.


הילד שובץ לבית ספר "שקמים" בעיר אבל הבעיות לא נגמרו. "יומיים לפני תחילת הלימודים הייתה לי פגישה עם המנהלת והמזכירה", מספרת האם. "נמסר לי שהם קיבלו באיחור את המסמכים של בני ולכן אין לו מקום בכיתה ברמה הגבוהה אלא בפחות טובה. התאכזבתי מאוד כי ידעתי שהמסמכים נשלחו בזמן".


זמן מה אחרי פתיחת שנת הלימודים חזר הילד עם חבלות מבית הספר. "חשכו עיניי למראה השריטות והסימנים הכחולים על פניו, ידיו וצווארו", מספרת האם. "ביקשתי שיספר לי מה קרה אבל הוא היה נסער כדי לספר לי".


באותו ערב התקשרה האם למחנכת של בנה. "שאלתי אותה מה קרה בבית הספר והיא ענתה שהוא נחבל בעת משחק במכונית. החלטתי להשאיר את בני בבית כדי שיירגע ורק אחרי זה להחזירו, אך זה לא עזר כי הוא בורח משם ולא מוכן לחזור. העירייה יודעת על המצב ולא מוצאת עבורנו מוסד חלופי".
מנגד גורם המכיר את הפרטים טוען בתוקף כי נעשו פניות לחמישה בתי ספר שונים בערים אחרות והעירייה אף הייתה נכונה לממן הסעה לילד. וכי נעשה מאמץ רב להכניסו ל"שקמים" הנחשב למוסד מבוקש.


מעיריית ראשון לציון נמסר: "ראשית נבהיר, התלמיד נעדר מספסל הלימודים בהחלטת אימו בלבד ועל כך צר לנו מאוד. כך היה בבית הספר בפתח תקווה וכך בבית הספר שקמים. כל היעדרות היא על אחריות האם הן בהיבט הנוגע לשלומו ובטחונו של התלמיד".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו