כחלק מתהליך שקיפות ונגישות יותאם מעתה חשבון המים לצרכנים. מעבר למתיחת הפנים העיצובית, מודיעים בתאגיד המים 'מניב' שמעתה חשבונות המים יכילו רק מידע רלוונטי. צמצום מידע שאינו רלוונטי והדגשת הפרטים הרלוונטיים יאפשרו הצגת חשבון פשוט, נגיש וקל להבנה.

מניב. מחלקים ילקוטים בתחילת שנת הלימודים | צילום: דוברות עיריית ראשל"צ

"השאיפה שלנו היא שהתושבים יכירו את נתוני הצריכה שלהם ויוכלו לחסוך יותר" מסבירה סאלי לוי, מנכ"לית תאגיד המים 'מניב' את המהלך. "דרך הפניות שאנחנו מקבלים באתר האינטרנט שלנו, אנו מזהים מגמה מצד התושבים לדעת וללמוד יותר. לכן, נענינו  לאתגר בשמחה".

לוי מוסיפה כי ישנה גם עלייה בנרשמים לחשבונית במייל והפשטת והנגשת החשבונות תעודד יותר תושבים לעבור לחשבון במייל.

בנוסף חילק התאגיד בתחילת שנת הלימודים מאות תיקים וציוד לבתי הספר לתלמידי העיר. עובדי התפעול של התאגיד יצאו לשטח עם רשימת הזכאים, שנקבעה בתיאום עם המנהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון. הילקוטים הועברו לשמונה מוקדי חלוקה ומשם לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. 

"הצבנו לעצמנו בחזון החברה מטרה להשקיע באנשים, בתושבי העיר, בדור העתיד", מסבירה לוי. כך למשל מקיים התאגיד שיתוף הפעולה עם תכנית 'אמירים למצוינות', המאפשר לתלמידים להתנסות בלמידה של נושא משק המים מזוויות שונות. בפרויקט נוסף, 'מצאנו מים', מפעיל התאגיד תכנית העשרה בכ-50 בתי ספר יסודיים בעיר, במטרה לחשוף את תלמידי כיתות ה' להיסטוריה של התפתחות משק המים בראשון לציון.