תושב ראשון לציון החליט למכור רכב מדגם 'סוסיתא' שהיה בבעלותו ועם השנים הפך לפריט אספנות. לאחר שנמצא אספן חובב כלי רכב והעסקה הושלמה, התברר לרוכש כי הרכב נמצא תחת עיקול שלא הוסר. כעת הוא דורש שכספו יושב לו.

רכב מדגם סוסיתא בכבישי ישראל | צילום: דוד רובינגר

רכב הסוסיתא היה הרכב הישראלי הראשון והיחיד שאי־פעם יוצר בישראל, וברבות השנים הפך שמו למטבע לשון שבא לתאר רכב מאיכות ירודה. למרות שהייצור של הסוסיתא הופסק לפני 38 שנים, הפכו כלי הרכב שעדיין לא נגרטו לפריט אספנות מבוקש על ידי חובבי רכב שאפילו מעזים להוציא אותו מעת לעת לסיבוב בכבישי ישראל.

אחד מהם הוא תושב ראשון לציון שהחזיק בביתו סוסיתא 70 שיוצרה בשנת 1973 והיתה מבין האחרונות שיוצרו אי־פעם בישראל. הרכב כבר לא היה כשיר לנסיעה ובמהלך השנים האחרונות, בעקבות חוב של בעליו לרשות השידור, הוטל עליו עיקול.

במקביל, חיפש הבעלים קונה חובב אספנות לרכב. לפני כחצי שנה נמצא הקונה ונקבע כי הרכב יימכר לו תמורת 7,000 שקל, זאת כאשר הקונה מודע לכך כי נדרשת השקעה להשמשת הרכב ועבודת מכונאות שתאפשר לו לנסוע. בין השניים אף סוכם כי הרוכש יממן את גרירת הרכב לביתו.

בכתב תביעה שהגיש לאחרונה הקונה, הוא טוען כי במעמד הרכישה, ציין המוכר כי הרכב תחת עיקול אך הבטיח לטפל בנושא. במעמד החתימה הועבר חלק מהכסף, כל זאת תחת ההבטחה שהעיקול יבוטל. אלא שלדברי הקונה, כעבור מספר חודשים, הוא הבין כי העיקול עדיין עומד וקיים וכי לא נעשו מצד בעליו שום מהלכים להסרתו.

לטענת הרוכש, למרות פניות חוזרות ונשנות לבעל הרכב, הנושא לא טופל והוא ביקש לבטל את העסקה ולקבל בחזרה את כספו, אך ללא הצלחה.