תוכנית 'מודל האו"ם' מאפשרת לתלמידים להיחשף לנבכי עולם הדיפלומטיה וקשרי החוץ, והיא פועלת כבר בהצלחה רבה בתיכונים. תלמידי התיכונים בעיר אף לקחו חלק במאמצי ההסברה הישראלית בארה"ב. כעת הגיע תורם של התלמידים הצעירים יותר והראשונים יהיו ילדי 'ידלין'. 

יו"ר ירון. ידלין ראשונים באו"ם| צילום דוברות עיריית ראשל"צ

"נושא הזכויות נלמד אצלנו בבית הספר כבר מכיתה א", מספרת מנהלת בית הספר, אורנה שלי. "כשרצינו להעמיק בנושא האמנה הבינלאומית לזכויות הילד , בחרנו לאמץ את 'מודל האו"ם' ולהתאימו לכיתות ה' ו'. לכן פיתחנו תוכנית לימודית ייחודית שעושה שימוש בעקרונות מודל האו"ם ומתמקדת בזכויות הילד ברחבי העולם. לשמחתנו הרבה, משרד החינוך התרשם מאד מהתוכנית שפיתחנו, ובחר בנו להובילה בבתי הספר היסודיים בארץ, החל מהשנה הבאה".

באירוע שהתקיים לאחרונה בבית הספר השתתפו 20 תלמידים לדיון באו"ם שתכליתו: "ילדים למען ילדים בעולם". התלמידים הכינו הרצאות סיכום והצעות מגובשות למימוש זכויות ילדים בעשר מדינות עולם.  

באירוע השתתפו נספח שבדיה בישראל- כריסטופר אליסון, מנהלת אגף קשרי חוץ במשרד החינוך- ד"ר דלית אטרקצ'י וגורמים בכירים נוספים במשרד החינוך וכמובן מנהלת בית הספר- אורנה שלי,  רכזת חברה וקהילה בית ספר 'ידלין'- סמדר ביז'אוי, ראש מנהלת שירות לתושב (שיל"ת) בשכונת רמז-כצנלסון, דבורה פרץ ויו"ר' ועד ההורים המוסדי בבית הספר- ערן גריידי.

ילדי 'ידלין'. מראשון לאו"ם | צילום דוברות עיריית ראשל"צ

התוכנית מעניקה למשתתפים ידע תיאורטי בסיסי וכלים מעשיים ביחס לעבודת האו"ם, הבנה של הפוליטיקה הבינלאומית, שיפור יכולות הדיון, הניתוח וההתבטאות, ולא פחות חשוב: שיפור ניכר ומשמעותי בשימוש בשפה האנגלית. במסגרת התכנית לומדים התלמדיים אמנות דיבור לפני קהל, רטוריקה, שימוש בשפת גוף, שימוש בהומור באופן בונה וחיובי, כתיבה וארגון של טיעון, ניהול משא ומתן, שיפור תהליך קבלת החלטות ועוד.