זירת התאונה הקשה ברחוב הכשרת הישוב | צילום דוברות איחוד הצלה         

לפני פחות מחודש נהרג ברחוב הכשרת הישוב ינקי לוי , בן ה-18 מראשון לציון שסיים את לימודיו לפני שנה בבית הספר 'מקיף ה' בעיר. לוי נהרג בתאונה קשה כאשר רכב על אופניים חשמליים. שבעה רוכבי אופניים חשמליים בנוסף אליו, נהרגו בארבעת החודשים הראשונים לשנת 2018 בישראל. מספר התאונות ממשיך לעלות. מספר ההרוגים בארבעת החודשים הראשונים של 2018 זהה למספר ההרוגים שנהרגו בכל 2017. 

בעמותת 'אור ירוק' פילחו את הנתונים וחושפים שבשנת 2017, התאשפזו שמונה בני אדם בראשון לציון בעקבות תאונות אופניים חשמליים. בארץ אושפזו 697 בני אדם.  

אופניים חשמליים. רוב הפצועים מתחת לגיל 16 | צילום עמותת אור ירוק

לצורך ההשוואה להלן נתוני האשפוז בכמה ערים אחרות בישראל: בירושלים אושפזו 49, עלייה של 40% ביחס לשנה הקודמת, בנתניה אושפזו 34, עלייה של 21%, בתל אביב אושפזו 73 ושם נמצאה דווקא ירידה של 12% מהשנה שעברה. בראשון לציון המספר כאמור עומד על שמונה בני אדם, ואפשר להתנחם בזה שמדובר בירידה של 27%, מאחר וב-2016 אושפזו 11 אנשים לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים. 

מהנתונים עולה שבחמש השנים האחרונות אושפזו בבתי החולים 2,101 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע. יש לזכור כי מדובר בפציעות חמורות יחסית שמצריכות אשפוז, ומספר הנפגעים שלא מדווח לבתי החולים גבוה יותר.

בפילוח גילאים מתברר שאחד מכל ארבעה (28%) מאושפזים הוא ילד/נער מתחת לגיל 16, גיל האסור לרכיבה. 13.6% מהמאושפזים סבלו מפגיעת ראש קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלייה במספר המאושפזים מצביעה על גודל המחדל של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לאורך השנים האחרונות. כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים חייבים לשלב כוחות בהגברת האכיפה וההסברה ובעיקר חייבים להתחשב בבטיחות הרוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה יעודים ורציפים כדי להפריד אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. יותר מאחד מכל עשרה רוכבים שאושפז נפצע קשה או שבל מפגיעת ראש, ולכן חייבים לחוקק חוק שיחייב כל רוכב בכל גיל לחבוש קסדה במהלך רכיבה".