עובדי 'CALL יכול' בקפיטריה. סביבה מכילה        

מוקד השירות של ארגון "CALL יכול" באזור התעשייה החדש בראשון לציון, נראה כמו מוקד טלפוני לכל דבר - חלל מרווח ומעוצב, והמולה של טלפנים וטלפניות שנותנים שירות ללקוחות של מגוון חברות. במבט ראשון לא ניתן לראות את התרומה החברתית הרבה של המקום.

אבל המוקד, שהסניף הכי גדול שלו נמצא ליד 'קניון הזהב', הוא גם רעיון חברתי. העובדים במקום הם בעלי מוגבלויות, מכל הסוגים, שלרוב לא מוצאים עבודה קבועה או יציבה - אבל כאן מתעלים את כישוריהם במסגרת השירות הטלפוני.

המייסד של המייזם הוא אמיר בר נתן, בן 44, שהיה ממקימי החברה וכעת הוא המנכ"ל שלה. "לפני 10 סיימתי קנדציה עיסקית רגילה באחת מחברות הסלולר", הוא מספר. "וכשיצאתי רציתי לעשות משהו עם אפקט חברתי.

"למזלי פגשתי את ד"ר גיל וינש, הוא וזוגתו אפרת דוגרים כבר כמה שנים על רעיון של להקים מוקד סלולרי שבו העובדים מתמודדים עם מגבלה. זה פותר שתי מצוקות. יש מחקרים בארץ ובעולם שמראים כי אנשים בעלי מוגבלויות לא מצליחים למצוא עבודה נגישה ויציבה לאורך זמן. היה שיפור קל אבל עדיין מדובר בפחות מ-20 אחוז מכלל בעלי המוגבלויות שמצליחים למצוא עבודה".

"הבעיה השנייה היא מצוקה עיסקית של חברות שמפעילות מוקדים טלפוניים, שמתמודדים עם תחלופה גבוהה. בדרך כלל מגיעים למקומות כאלה צעירים וחיילים משוחררים, שמחזיקים במשרה פחות משנה, בממוצע".

מה היו הצעדים הראשונים של המוקד?

"פלאפון היו הלקוחות הראשונים שלנו, והיום יש 210 אנשים שעובדים אצלנו. מדובר בקשת מגוונת ומרגשת של אנשים עם מוגבלויות שעובדים בשלושה מתחמים גדולים, הגדול בהם בראשון לציון. יש ביניהם עיוורים, חירשים, פגועי נפש, מושתלי כליה, גם נשים שעברו אירועי תקיפה ונמצאות במסלול שיקומי.

"כפי שציינתי, מדובר בעובדים שמתמידים לאורך זמן. הוותק הממוצע אצלנו הוא ארבע שנים, וזה פי 4 מבחוץ. יש עובדים שעובדים כבר שמונה ועשר שנים. החברות הגדולות מבינות שמדובר ברעיון חברתי אבל כזה שיש בו גם כדאיות כלכלית - כי זה מגדיל להם את מספר הלקוחות. בנוסף, מדובר באנשים עם ניסיון, בשלות ובגרות. הם גם יותר רגועים ומכילים".

הסברת למה הם טובים לארגון, אבל במה הארגון טוב להם מעבר למשכורת החודשית?

"אני מניח שהסיבה היא שהם נהנים מהסביבה, שלא מרחמת או רואה אותם כמסכנים. מדובר בגישה מאוד אותנטית שיודעת לדבר על המגבלה ישירות. יש כמה דוגמאות ממש יפות של אנשים שצמחו פה והתקדמו".

לא כל העובדים בעלי בעלי מגבלה כלשהי.

"זה נכון. יש לנו קרוב ל-30 אחוז עובדים ללא מגבלה. מדובר באנשים שבוחרים במקום כי זה עסק חברתי - אנשים מבוגרים, אמהות חד הוריות. אנחנו מקבלים גם עובדים בשנות החמישים והשישים כי זה גיל שקשה למצוא בו עבודה".

מהו בעצם השירות שהחברה מספקת?

"אנחנו מספקים שירות למגוון לקוחות, מוקדים טלפוניים זה עולם מגוון. יש לכל מיני תחומים - אשראי, תקשורת, הלוואות, מסלולים, כסף, גבייה, נסיעות. חלק מהסוגיות הן שירות ממש מורכב. אנחנו מכשירים אותם בקורסים לתפקיד. חלק מהמשרות ממש מאתגרות ומקצועיות וחלקן פשוטות יותר. זה מאפשר לנו לחלק את העובדים לפי אוריינטציה אישית".

על אף הוותק הרב של העובדים, עדיין קיימת אצלכם דרישה לכוח אדם.

"כן. יש לנו עוד שני מוקדים ברמת גן ובתל אביב. אני נורא ממליץ לבוא ולראות, להגיע, לחוות את המקום. זה נורא מרגש. אנחנו מגייסים עובדים גם עכשיו ונשמח לקבל נוספים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו