מפרש רש"י "האוהלה שרה אמו . . כלומר ונעשית דוגמת שרה אמו, שכל זמן ששרה ההיתה בחיים. היה נר דלוק מערב שבת לערב שבת וברכה מצויה בעיסה וענן קשור על האהל ומשמתה פסקו וכשבאת רבקה חזרו.

דרכו של רש"י הוא לתת הסבר של פשט הדברים, ואילו שהוא כותב מדרשים סימן שיש קושי בהבנת המקרא, ומהו הקושי בפסוק זה ?

לרש"י קשה המילים "האהלה שרה אמו", לכאורה הן מיותרות , כי מה נוגע לאן הוא הביא אותה, העיקר שהשידוך הצליח והם התחתנו!

אלא, משמע (כמבואר במדרש) שיצחק עדיין לא היה בטוח שרבקה מתאימה לו, ורק כשראה שהיא דומה לשרה אמו – אז ויקח את רבקה וגו'!

זה מרומז בשלושת המילים "האהלה שרה אמו":1. האהלה – רמז ל"ענן קשור על האהל".2. שרה – רמז ל"ברכה מצויה בעיסה" כפי שנאמר (וירא יח, ו) "וימהר אברהם האהלה אל שרה ויאמר מהרי שלש סאים קמח סולת וגו' ואל הבקר רץ אברהם" – רואים שתחום האפייה שייך דווקא לשרה.3. אמו – רמז לנר דולק מערב שבת, שכן כל בן יודע שאמו מדליקה נר שבת!).

מכאן למדים דבר מופלא: שרבקה הדליקה נרות עוד לפני חתונתה, כי אחרי שיצחק ראה את הנר דולק מערב שבת לקח אותה לאשה,

הרי היא היתה בת שלש שנים בלבד (כמובא ברש"י תולדות כה, כ), מכאן הרי למדים הוראה שילדה מתחילה להדליק נרות כבר מגיל שלש!

שבת שלום ומבורך
הרב יעקב סוסי/בית חב"ד 

, מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו