לא מעט מתושבי העיר מכירים את המצב שבו כל החברים מתארגנים למשחק כדורגל במגרש השכונתי, נאספים, דואגים לכדור- ואז מגלים שקבוצת חברים אחרת הקדימה אותם, והמגרש תפוס.

זה אחד המצבים אותו מתכננים לפתור תלמידי חטיבות הביניים בעיר, באמצעות פיתוחים טכנולוגיים שייצרו בעצמם.

בשבוע שעבר התכנסו כ-80 תלמידים בחטיבות הביניים בראשון לציון ומורים למדעים לפעילות מיוחדת בבית הספר "רביבים", בו העלו רעיונות וחיפשו פתרונות טכנולוגיים לבעיות עירוניות מוכרות, שמטרידות אותם בחיי היום יום, בפרט במערכת החינוך.

המשתתפים בפעילות. הפתרונות של המחר | צילום: באדיבות העירייה

אחד הרעיונות המרשימים היה של תלמידי חטיבת הביניים בר לב, שתלמידיה הציעו פיתוח של יישום (אפליקציה) שיתריע בזמן אמת על זמינות מגרשי ספורט לפעילות פנאי, שתיידע את המשתמשים מראש אילו מגרשים פנויים ואילו תפוסים.

אבל מלבד זה, עלו בישיבה עוד רעיונות רבים וטובים: תלמידי חטיבת הביניים אשלים חשבו על יישום שידווח על חנייה לדיירים שניתנת להעברה או להשכרה, בעת שהיית השכנים בחופשה.

השימוש ברובוטים הופך לשימושי ונפוץ, כאשר תלמידי חטיבת הביניים אבני החושן חשבו להשתמש ברובוט עצמאי שינקה את הרחובות באמצעות תוכנת מיפוי, ובאולפנה חשבו להשתמש ברובוט כדי שיחליפו את התלמידים במשמרות הזה"ב.

בנוסף עלו הצעות על אפליקציה שנותנת מידע תזונתי על פירות וירקות, מערכת שתשקה צמחים במי מזגנים וצמיד שמודד נתונים גופניים וקורא לכוחות החירום במקרה הצורך.

בשלב הבא, יצטרכו התלמידים להוכיח שהרעיון שלהם יכול לעבור לשלב המעשי, יבדקו אם יש ביקוש לראיון וינסו ליצור "אב טיפוס".

הפעילות נערכה במסגרת השתלמות מורי מדעים של משרד החינוך ובתמיכת מינהל החינוך - היחידה למחוננים ומצטיינים, מדעים וטכנולוגיה, ומטרתה היא כמובן לעודד תלמידים לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים.