71% מהציבור בראשון לציון מרוצה מתפקוד הרשות המקומית - כך עולה מדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא עמדות הציבור כלפי הרשויות המקומיות שפורסם היום (שלישי). מבחינה ארצית עולה כי שליש מהציבור במדינת ישראל (32%) סבור כי תפקוד הרשות המקומית ביישוב מגוריהם אינו טוב. 

מנתוני הלמ"ס, שבחנו את עמדתם של בני 20 ומעלה כלפי הרשות המקומית של יישוב המגורים, עולה כי כ-32% מתושבי העיר פנו לקבל שירות מהרשות המקומית בשנה האחרונה. בתל אביב-יפו שיעור הפונים מתקרב למחצית (47%), ואילו בנתניה ובחדרה הנתון נמוך בחצי. 
עוד עולה מבחינה ארצית כי זוגות נשואים פונים יותר מרווקים (39% לעומת 21%, בהתאמה), ובגילים 20 עד 40 ,עולה שיעור הפונים לרשות המקומית לקבל שירות (46% מבני 35-39). כמו כן, הדרך השכיחה ביותר לפנות אל הרשות המקומית היא באמצעות מפגש אישי עם פקיד, 70% מהפונים נפגשו עם פקיד הרשות המקומית. 
עוד נכתב בדו"ח כי 81% מתושבי ראשון לציון ציינו שקיבלו מידע ברור ומדויק לגבי תהליך קבלת השירות (הכוונה לתנאים מוקדמים לקבלת השירות, למסמכים הנדרשים, למשך זמן קבלת השירות וכד'). זאת כאשר הממוצע הארצי עומד על 72%. 
כמו כן, קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה (57%) סבורים כי הרשות המקומית מספקת שירותים באופן שוויוני, ללא הבדל מין, גיל ומגזר לכל קבוצות האוכלוסייה בראשון לציון. זאת בדומה לנתון הכלל ארצי - שעומד על 54%. 
על פי הדו"ח, הדרך השכיחה ביותר לפנות לראשות המקומית נעשית באמצעות מפגש אישי עם פקידי הרשויות (70%), 36% מכלל הציבור בישראל הפונה לקבל שירות עשה זאת באמצעות הטלפון, 16% פנו באמצעות האינטרנט. עוד נכתב כי 69% מרוצים מהיחס של עובדי הרשות המקומית, וכי 65% מהפונים מרוצים משעות הקבלה של משרדי העיריות השונות בארץ.