המחשה: shutterstockיוזמה חדשה של עיריית ראשון לציון, תחת הכותרת 'השירות העירוני מגיע עד הבית', מציעה לוועדים של בנייני מגורים סיוע בכל הקשור לנושאי ניהול ועד הבית ונושאים טכניים ואחרים כולל ענייני תכנון ובנייה. מי שעומדת מאחורי היוזמה היא המשנה לראש העירייה אפרת אברמוביץ, שמחזיקה בתיק קהילה והשירות לתושב, שהגתה את הרעיון עם אנשי השירות העירוני לאזרח (שי"ל).

בשבועיים האחרונים הסתובבו נציגי העירייה בשכונות השונות ברחבי העיר ושיתפו את התושבים במיזם הייחודי מתוך כוונה לקיים, במהלך החודשים הקרובים, מפגשים של ועדי בתים בעיר עם נציגי העירייה. ועדי בתים שכבר יצרו קשר ראשוני עם העירייה התבקשו למלא טופס אלקטרוני מיוחד, דרכו הם אמורים לקבוע פגישה עם נציגי הרשות המקומית ולהעלות את הנושאים החשובים להם.

על פי החלטת העירייה, הפעילות הראשונה המתוכננת תתקיים בשכונת רמז, אחת השכונות הוותיקות בעיר, ותושביה מרוצים למדי מהמהלך.

"טוב לדעת שהעירייה משנה את הגישה וזה רלוונטי מאוד לשכונה שלנו", אומר מנחם סביר, תושב השכונה, "במיוחד בכל הקשור לנושאי התחדשות עירונית שאנחנו רוצים לקדם, ולא תמיד ברור מה צריך לעשות ומאיפה להתחיל, והיה טוב לקבל תשובות פנים אל פנים. להבנתנו השירות לאזרח כולל גם עזרה והכוונה בתחומים אלה ובנושאים אחרים ונשמח מאוד להיות חלק מהמהלך".

"השירות החדש הוא בשורה של ממש עבור ועדי הבתים", אומרת אברמוביץ, "במסגרתו יגיעו אנשי השירות לתושב עד הבית של התושבים ויסייעו במה שצריך. המהלך הזה הוא חלק מתפיסה ששירות אמיתי הוא שירות שמגיע עד הבית, מונגש לפי הצרכים".