תקווה זעירה בקרב נוסעי הרכבת מתחנת ראשונים. במסגרת סדרת דיונים בין רכבת ישראל לעיריית ראשון לציון הוחלט בבג"ץ כי על הצדדים להיפגש ולמצוא פתרון משותף. התשובה צריכה להינתן עד סוף החודש אחרת בג"ץ יכריע בסוגיה זו.

סיבה לאופטימיות? עצירת ביניים בתחנת לוד, צילום: אבי מועלם

במהלך השנה האחרונה התבשרו נוסעי הרכבת מתחנת הראשונים כי קו הרכבת הישיר בין ראשון לציון לתל אביב בוטל וזאת בשל עבודות תחזוקה ורצון לשפר את ייעול הקווים.

לנוסעים התברר כי לא מדובר בשינוי זמני לתקופה מוגבלת אלא שעבודות אלה עתידות לקחת שנים רבות. בקרב הנוסעים הזועמים, שנאלצים מדי בוקר לנסוע לתחנת לוד כדי לתפוס רכבת לתל אביב, התעורר זעם רב וחלקם פתחו בפעולות מחאה. אחרים נואשו מסיכוי לשיפור המצב ונאלצו לחזור לנסיעה ברכב פרטי או באוטובוסים, פתרונות שהאריכו את זמן הנסיעה לעבודה בזמן ניכר.

עיריית ראשון לציון, עוד בהנהגתו של ראש העירייה לשעבר דב צור, פתחה בחזית מול רכבת ישראל ומשרד התחבורה ודרשה לבטל את הקפאת הקו אך נענתה בשלילה.

בעקבות זאת פנתה העירייה לבג"ץ ודרשה דרך בית המשפט שיימצא פתרון לנושא. במהלך הדיונים בין הצדדים הציעה רכבת ישראל להעמיד לרשות הנוסעים שאטלים לתחנת הרכבת בבאר יעקב, אך הצעה זו נדחתה על ידי נציגי הנוסעים.

נושא הרכבת המשיך לתפוס מקום נרחב גם במהלך קמפיין הבחירות של המתמודדים לראשות העירייה, שכן מדובר בנושא מרכזי עבור רבים מתושבי העיר שחלקם אף רכשו בה דירה על סמך פתרון תחבורתי זה בין ראשון לציון לתל אביב.

כעת נראה שיש סיבה קטנה לאופטימיות, זאת אחרי שבג"ץ שלח את הצדדים למצוא פתרון מוסכם עד ל־31 בדצמבר, אחרת יכריע בנושא בית המשפט עצמו.

ראש העירייה הטרי רז קינסטליך הגיב ואמר: "אני מתכוון להילחם בכל הכוח ובכל האמצעים העומדים לרשות העירייה על מנת לבטל את הגזירה השערורייתית הזו הפוגעת באלפי נוסעים מדי יום".

יש לציין כי במהלך המשא ומתן על הרכבת הקואליציה, העמיד קינסטליך כתנאי לצירוף חברי הליכוד את השתדלותם אצל שר התחבורה ישראל כץ בעניין.