בימים האחרונים צוין בארץ שבוע הבטיחות בדרכים, ולקראתו ביצעו בעמותת 'אור ירוק' בדיקה החושפת את רשימת הערים האדומות והמסוכנות בישראל. במסגרת ניתוח הנתונים נבדק מספר הנפגעים בתאונות דרכים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים על בסיס נתוני הלמ"ס בהשוואה לכל אלף תושבים.

זירת תאונה בראשון לציון | צילום דוברות איחוד הצלה

ניתוח הנתונים בוצע על פני חמש שנים (2014-2018), כאשר נתוני שנת 2018 הם עד חודש ספטמבר. המטרה: להצביע בפני ראשי ערים על מגמות מסוכנות בתחומיהן, ולקרוא להם לפעול למגר את התופעה

ניתוח הנתונים מראה כי במקום הראשון נמצאת העיר תל אביב עם 1624 נפגעים בממוצע מדי שנה, למקום השני הגיעה חדרה עם ממוצע של 1341 נפגעים מדי שנה, ואחריה חיפה, באר שבע.

השכנה בת ים הגיעה למקום החמישימתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר, נפגעו בבת ים 204 בני אדם בתאונות דרכים, שניים מהם נהרגו ו-17 נפצעו באורח קשה.

מצבה של ראשון לציון נראה על פניו טוב יותר משל רוב הערים בישראל. לפי הנתונים ראשון לציון היא העיר ה-21 במסוכנות בארץ להיפגעות בתאונות דרכים. בעיר נפגעים בכל שנה בממוצע 1.34 בני אדם בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. 1,657 בני אדם נפגעו בעיר בחמש השנים האחרונות, 331 בני אדם בממוצע בשנה.

מתחילת שנת 2018 ועד חודש ספטמבר נפגעו בראשון לציון 267 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם ארבעה בני אדם נהרגו ו-21 נפצעו באורח קשה

 ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק | צילום עמותת אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמעט כל הרוג שני בתאונת דרכים נהרג בתחום העירוני והנתונים הקשים הללו מחייבים שילוב כוחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושל הרשויות המקומיות.

"הרחובות האדומים מרובי התאונות בערים ידועים ומוכרים ולכן כל ראש עיר ורשות חייב להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות בקדנציה הנוכחית ולפעול להפיכת הרחובות הללו לבטוחים. הגברת הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך, שיפור התשתית עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים והגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות שבהם נפגעים הכי הרבה בני אדם הן פעולות מצילות חיים".