סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת 'אור ירוק' ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF במטרה לברר את תחושת התושבים לגבי רמת הבטיחות בדרכים העלה ציון ממוצע של 5.4 (מתוך 10). בסקר השתתפו 1560 נשאלים ברשויות מכל הארץ, וראשל"צ ביניהם.

דרך משה דיין ראשון לציון | צילום אבי מועלם

בראשון לציון העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 5.4 למצב בטיחות הדרכים בעיר. לתחושת הבטיחות בישראל כולה העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 4.1.

ומה לגבי הנראות המשטרתית בכבישים? תושבי ראשל"צ העניקו כאן את הציון הלא גבוה - 5.7, והיו רוצים לראות אכיפה רבה יותר של עבירות תנועה. 

מהסקר עולה שהחשש העיקרי של 93% מהנשאלים בראשל"צ בכבישים הם האופניים החשמליים, והם חשים שהם מהווים בעיה בטיחותית בעיר. 53% מהנשאלים גם חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר.

יש לציין שעפ"י על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2018 נהרגו בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים 135 בני אדם.

מעמותת 'אור ירוק' נמסר: "ראשי הערים צריכים לפעול על מנת להבטיח את הבטיחות בדרכים לתושבים. חייבים לשפר את מצב התשתיות, לתקן כבישים משובשים ומפגעים, לדאוג להתקנת פסי האטה בסביבות בהן ריכוז גבוה של ילדים וקשישים ולשלב חינוך והסברה שיסייעו בהעלאת המודעות לכל שכבות הגיל והאוכלוסייה בישוב. יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות".