מתחילת שנת 2018 נהרגו 308 בני אדם בתאונות דרכים. בין ההרוגים – 19 נהרגו כרוכבי אופניים חשמליים, 31 מההרוגים הם ילדים בגילאי 0-14, 69 צעירים בני 15-24, 72 קשישים (65+), 92 נהרגו כהולכי רגל. כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס.

זירת התאונה הקשה ברחוב הכשרת הישוב | צילום דוברות איחוד הצלה

בראשון לציון נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2018 (ינואר עד אוקטובר) בתאונות דרכים 286 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 22 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר היה חודש יולי, שבו בו נפגעו 44 בני אדם בעיר.

העיר שמובילה את הרשימה הקשה הזו היא ירושלים עם 1,229 בני אדם, עשרה בני אדם נהרגו ו- 111 שנפצעו באורח קשה. בחולון השכנה נפגעו 346 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 28 נפצעו באורח קשה. בבת ים נפגעו 247 בני אדם, שניים נהרגו ו- 20 נפצעו באורח קשה.

ארבע תאונות קטלניות התרחשו השנה בכבישי ראשל"צ. הראשונה התרחשה ב-15.2 ברחוב קיסינג'ר הנרי שבשכונת חתני פרס ישראל. נהג כבן 40 התנגש במשאית חונה ונהרג. 

השנייה התרחשה ב-26.4 ברחוב הכשרת הישוב באיזור התעשייה במערב העיר. ינקו לוי, רוכב אופניים חשמליים בן 18 נהרג בהתנגשות עם מונית.

תאונה שלישית התרחשה ב-4.5 ברחוב הרצל. רוכב אופניים חשמליים בן 41 שככל הנראה החליק ונהרג.

זירת התאונה ברחוב הרצל |צילום איחוד הצלה

ההרוג הרביעי נפצע קשה באחת התאונות שהתרחשו בעיר, ומותו נקבע מאוחר יותר. פרטים לגבי התאונה, ומיקום האירוע עדיין אינם ידועים.

בעמותת 'אור ירוק' מדווחים שעפ"י התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. יעד שהמדינה לא הצליחה להגיע אליו ב-2018, והשנה מסתיימת עם למעלה מ-300 בני אדם שנהרגו בתאונות.

2018 הייתה שנה קשה עבור רוכבי האופניים. 35 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 19 שנהרגו בשנת 2017, עליה של כ-85%. עליה נוספת במספר ההרוגים חלה השנה באוכלוסיית הילדים (0-14). 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עוד שנה שלמעלה מ-300 משפחות הצטרפו למשפחת השכול ההולכת ומתרחבת. שנת 2019 חייבת להיות שנת המשך בצמצום מספר ההרוגים באמצעות שיפור התשתית בכבישים האדומים, חיזוק האכיפה המשטרתית והתמקדות באוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים".