תלמידי מקיף ג' 'העמית' נהנו לאחרונה מאתגר חדש. הם נדרשו להשתמש בידע שלהם בכימיה כדי לנטרל פצצות ולצאת מהמעבדה. מדובר היה במשימת חדר בריחה שהוקם בביה"ס בשיתוף המרכז הארצי למורי כימיה במכון ויצמן במטרה לקדם את מקצוע הכימיה בבית הספר.

מלי ברטקובסקי וריקי טוילי מחדר הבריחה ב'רבין' | צילום: דוברות עיריית ראשל"צ

החדר עסק בנושא חומצות ובסיסים. הוא הכיל חידות בהן משתמשים בכימיקלים, ולכן התבצע במעבדה בשבועיים האחרונים. פתרון החידות הוביל את התלמידים למזוודות שבתוכן פצצות, ועל התלמידים הוטל לנטרל אותן במסגרת זמן קבועה.

אין זה חדר הבריחה היחיד הקיים בעיר. לפני כשנה הוקם חדר בריחה במתמטיקה בחטיבת הביניים "רבין". שם יצרו המורות משחק הרפתקאות בו התלמידים ננעלים בחדר ונדרשים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בו כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צפנים, ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל של 60 דקות. לצורך כך הם נעזרים בכושר הבחנה, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, כישורים אסטרטגיים, מיומנויות של עבודת צוות וכמובן בידע מתמטי.

חדר הבריחה במקיף ג' 'העמית' | צילום: דוברות עיריית ראשל"צ

"אנשי חינוך רבים עסוקים בשאלה כיצד ניתן להפיח רוח למידה בכיתה", מסבירות מלי ברטקובסקי וריקי טוילי, מורות בבית הספר שיצרו את החדר. "זה הוביל אותנו לייצר משחק הרפתקאות. יצרנו סביבת למידה חדשה שתומכת ביצירת חווית למידה". 

בקרוב יוקם חדר בריחה שלישי בעיר. במקיף ט' 'נאות אשלים' עמלים כעת על הקמתו, והוא יתבסס על סיפור אפוקליפטי: בשנת 2030 מדען המציא מחשב מתקדם בשביל לעזור לעולם אלא שהמחשב השתלט על מערכות הטילים של הממשלות בעולם, וגרם לבני האדם להילחם אחד בשני. בסוף השתלט על העולם, וגרם לו להפוך לעולם נטוש ומלא בגזים רדיואקטיביים. התלמידים יידרשו למצוא מכונת זמן, לחזור לעבר, לפרק את המחשב ולחזור שוב לעתיד. האם יעמדו במשימה?