המטרה המוצהרת העיקרית של כל קמפיין פרסומי שבא לאוויר העולם אי פעם, הינה להביא לידי כך שהפרסום יגיע בדיוק לקהל היעד שאליו הוא מופנה מלכתחילה. כך, מי שמוכר מוצרים לתינוקות שואף להגיע לאימהות טריות ומי שמוכר ציוד קמפינג שואף להגיע לצעירים לפני טיול בחו"ל ולמשפחות המעוניינות לבלות את החופשה הבאה שלהם בחיק הטבע. שתי הדוגמאות שהובאו לעיל הן רק אפס קצה של המגמה שקידום האתרים רק חיזק אותה מאד. קידום אתרים מקומי ברחובות בנתניה ובכלל, מהווה שלב חדש הממקד עוד יותר את התוצאות הרצויות ומפנה אותן לקהל יעד ספציפי המעוניין במוצר ידוע וממוקם באזור מוגדר. מהי המשמעות של קבלת תוצאות על פי מיקום? כיצד ניתן לבצע קידום אתרים ברחובות ובכל מקום אחר בצורה היעילה ביותר?

אילוסטרציה. צילום: pixabay

תוצאות על פי מיקום והחשיבות שלהן

כאשר גולש ברשת מחפש מוצר או שירות כל שהוא, מנוע החיפוש מחזיר לו את התוצאות הרלבנטיות ביותר עבורו הן מבחינת המוצר או השירות והן מבחינת המיקום. כבר לפני כעשור, הצליחה גוגל למקד את החיפושים ולהחזיר תוצאות על פי המיקום של מבצע החיפוש. ואולם באותם ימים, מרבית החיפושים בוצעו מהמחשב הביתי והחשיבות של הלוקליזציה היתה גבוהה אבל לא קריטית. בשנים האחרונות עבר שיווי המשקל לטובת חיפושים באמצעות הטלפון הנייד, מה שהפך את החיפוש המקומי לבעל חשיבות עליונה. קידום אתרים מקומי ברחובות נועד להחזיר תוצאות איכותיות לגולשים הנמצאים בפועל באזור ספציפי ומעוניינים ברכישת מוצר או שירות מעסק הנמצא בקרבת מקום. כך למשל, מי שהגיע לפגישה במכון וייצמן ומעוניין בארוחת צהריים קלה, יחפש  מסעדה איכותית ברחובות ויקבל תוצאות רלבנטיות בסביבה המיידית שלו.

קידום יעיל של אתרים על פי מיקום

אחד החידושים הגדולים שהביא איתו העידן המודרני הוא הניווט מבוסס הלוויין. רק לאחרונה נכנס לשימוש חידוש של גוגל, המאפשר לגולש לסמן יעד כל שהוא בקרבתו ולקבל מסלול הליכה מוגדר וידוע מראש למקום. על אותו משקל, ובהתייחס למיקום של הגולש המזוהה באמצעות מכשיר הטלפון שלו, יכול הגולש לקבל שם של עסק בתחום הרצוי לו בסביבה הקרובה.

ברשימת העסקים המופיעה בפני הגולש נכללים אך ורק העסקים שנרשמו כנדרש בגוגל עסקים ועברו את הפרוצדורה הנדרשת להוכחת האמינות והאמיתיות של העסק. כיוון שכך, על מנת לקדם עסק על פי מיקום יש בראש וראשונה לרשום אותו בגוגל עסקים. פתיחת כרטיס לעסק בגוגל כרוכה בפרוצדורה מסוימת ועשויה לארוך זמן מה. עם זאת, בתום תהליך האימות יהיה העסק רשום בגוגל עסקים והשם שלו יופיע בפני גולשים הנמצאים בסביבה. בנוסף לרישום, יש לבצע באתר עצמו כמה שינויים, שיאפשרו לו להופיע בדיוק בפני קהל היעד המחפש עסק מקומי. קידום עסקים ברחובות ובכלל דורש השקעה של זמן ומחשבה, אבל בסיכומו של עניין הוא עשוי להביא תוצאות איכותיות.

אם יש לך עניין לקדם את אתר האינטרנט שלך או של העסק, זה בדיוק המקום הנכון עבורך. צור קשר כבר כעת עם דניאל זריהן בעל חברה לקידום אתרים ועשה צעד ראשון שיסייע לך להגדיל את מסור הגולשים באתר ואת ההכנסות ממנו בעשרות אחוזים.  

לפרטים נוספים:  https://danielzrihen.co.il/seo-expert